Tuesday, December 27, 2016

Ke JAIS


Rentetan peristiwa lewat malam tadi, pagi ni Kak M sekali lagi meminta bantuan aku ke Jais untuk jadi penjamin dia. Hati berat sebenarnya, tapi tawakal je, ddmi nak mudahkan urusan dia.


Setelah 5 jam berlegar mencari penjamin bagi pasangan Kak M, akhirnya pukul 2pm baru kami sampai ke JAIS. Masa yang agak suntuk untuk cari seseorang yang tak tahu cerita, untuk setuju jadi penjamin. 


Proses soal siasat ambil masa 2 jam lebih. Aku juga sudah diberitahu tentang risiko yang bakal aku tanggung sekuranya jaminan aku tu menghilangkan diri. Fuhhh... tarik nafas dalam gak la. Aku tahu, mysayang tak setuju pada awalnya untuk aku jadi penjamin. Tapi, Lillahhitaa'la...aku berserah seratus peratus pada yang Maha Esa. Tak sampai hati rasanya nak biar Kak M macam tu.

Tarikh sebutan kes ditentukan pada bulan May nanti. Semoga Allah Swt mempermudahkan urusan kami nanti.






No comments:

Post a Comment