Tuesday, April 17, 2018

MIL tak sihat




Pagi-pagi ni, Whatsapp mySayang... dia bagitahu, maknya tak sihat, tak bangun katil..lemah sebab muntah dan ceri beri.

Bergegas aku pergi rumah diorang. Aku tengok mak terbaring je kat katil..lemah. Maybe sebab air dalam badan da banyak habis akibat ceri beri tu.

MySayang da call abangnya untuk bawa mak ke hospital. Aku pun tolong lah mandikan mak. Bukan tak biasa buat kerja camni, cuma sebelum ni aku uruskn mak aku je. Ni first time mandikan mak mentua.

Aku okey je, cuma hati tersentuh bila bayangkan keadaan aku nanti bila da tua dan sakit macam mak. Ada ke yang sanggup nak jaga aku? Huhuhuuu...

Sementara mySayang dengan abangnya bawak mak ke klinik (hospital jauh plus masa agak lama), aku stay dengan apak... teman apak. Semoga mak dan apak dikurniakan dengan kesihatan yang baik. Amin...


No comments:

Post a Comment