Monday, August 28, 2017

Kerja gila nak beli tiket bola final Sukan SEA



Da lama tak buat kerja gila camni. Pagi ni, pukul 10am baru decide nak try luck pegi beratur untuk tiket bola final. Aku pergi dengan anak dara aku, Aina. Yang lain tak tahu aku nak pergi. Kalau tahu, semua nak ikut. Jenuh kena paw.

Pukul 11.15am, sampai perkarangan stadium... jam baru nak mula. Jenuh cari parking.


Tu diaaa... panjangnya baris.


Baru berjalan 1km, Aina da paw air minum. Huhuhuuu... nasib baik sepanjang jalan ramai rambo jual air. Heheee...


Omaigad... panjangnya barisan. 5km to go. Huhuhuuuuu...


Yang ni lagi 4km to go. Bertabahlah...



Haaaa...nampak tak kepala barisan? Tak nampak kan? Hahahaa...tu menunjukkan barisan ni panjang ya rabbi..


Kepanasan melanda wei. Nasib baik ahkak bawak payung. TAPI... xpakai sunblock. Jadi ikan kering r nanti. Huwaaaa...


Sepanjang barisan, macam-macam dugaan. Ada ulat tiket, ada orang bagitaw tiket da habis. Dengar orang mengamuk macam nak merusuh, lori FRU 2,3 bijik masuk kawasan stadium. 

Hahahaa.. aku ni kira redha je. Kalau ada rezeki, adalah. Kalau takde, takpe.

Setelah 5 jam beratur... bila nak sampai ke kaunter tiket... tiba-tiba barisan aku tadi hilang tiba-tiba. Hahaha... frust disitu. 5 jam yang sia-sia. Orang masih ramai di kaunter, mengamuk tak dapat tiket.


Aku dengan Aina pulang dengan kehampaan pukul 4.30pm. Hahaa...takpelah, dah takde rezeki.



No comments:

Post a Comment